De duim van Facebook verdwijnt

Facebook schrapt zijn iconische duim. Dat maakte ontwikkelaar Ray C. He bekend op de developersblog van de sociale netwerksite.

Sinds het duimpje in 2010 geïntroduceerd werd, is het waarschijnlijk bekender dan het logo zelf van Facebook. Maar de site gooit het nu toch overboord. De nieuwe Like en Share-knoppen zullen er grotendeels hetzelfde uitzien: een blauwe achtergrond met de tekst en het Facebook ‘f’-logo in het wit.

Als je nu een artikel wou ‘liken’, kreeg je een lichtblauwe knop met een duimpje en de tekst ‘like’. Dat zal nu het Facebook-logo met de tekst like worden.

De knoppen worden momenteel gebruikt op meer dan 7,5 miljoen websites en worden dagelijks naar schatting wereldwijd 22 miljard keer bekeken. Die zullen geleidelijk aan overschakelen op de nieuwe knoppen.

De duim verdwijnt niet helemaal, want hij zal op Facebook zelf nog altijd gebruikt worden om aan te geven hoeveel keer iets leuk gevonden werd.

bron: De Standaard

(De Duim van FB verdwijnt, 2013)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s