Ook cinema op zoek naar tweede scherm

De Morgen 20 november ’13

 

Kinepolis ondervind dat steeds meer mensen de cinemazalen betreden en zo de advertenties missen. Ook adverteerders beseffen dit, wat de advertentie-inkomsten bij Kinepolis doet dalen. Samen met FILMAngel en Small Town Heroes dat de tweedeschermtoepassing voor de Ridder ontwikkelde, onderzoeken ze onder de vleugels van Media Innovatie Centrul in het ICenema-project wat er mogelijk is met het tweede scherm. Kinepolis wil een secondscreen toepassing om de bezoeker betrokkener te maken en nieuwe mogelijkheden te bieden aan adverteerders.

 

Maar het onderzoek wees uit dat weinig mensen de behoefte hebben om op een tweede scherm te tokkelen. Dus het wordt nog zoeken naar een vernieuwende toepassing die de interesse wel weet te wekken.

 

Een mooi voorbeeld is dat van Disney, zij gaven de kans aan de kinderen die niet lang kunnen stilzitten om tijdens de film The Little Mermaid thema spelletjes te spelen tegen de andere kinderen in de zaal. Maar dit is niet meteen aan de orde voor volwassenen. (Debackere, 2013)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s