To pin or not to pin

Pinterest is een soort van social media. Het is een soort prikbord waar je je kleren, recepten en knutselwerkjes kan vastpinnen.
De site maakt nog geen winst, maar telt wel al meer dan 45 miljoen jonge gebruikers. Ook de bedrijven is de nieuwe site niet ontgaan, ze zetten hun producten in de kijker. Dit is makkelijker bij Pinterest dan bij Facebook of Twitter want die zijn persoonsgericht.
Voor bedrijven is deze site zeer welkom, het legt precies bloot waar de potentiële klanten naar op zoek zijn.
Voor echte aankopen zijn gerichte advertenties toch effectiever, maar het aantal bezoekers op de website is wél toegenomen.

De Tijd, Maaike van Melckebeke, 28 november 2013

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s