Onlineplatforms van VRT doen de Persgroep en Mediahuis steigeren

Met Sambal test de VRT een nieuwe site vol filmpjes en lolletjes waarmee de omroep hoopt jongeren aan te spreken. Logisch, want de VRT moet innoveren, zeggen de voorstanders. Ongelooflijk dat zoiets met belastinggeld gebeurt, vinden de critici. De VRT wil met deze site proberen om de Youtube-generatie te bereiken. Op deze site vind je dus geen hard nieuws maar luchtige verhaaltjes gegoten in een Buzzfeedachtig lijstje met animaties en grappige filmpjes. Het is tot op heden nog niet zeker of Sambal ooit echt gelanceerd zal worden. Maar Sambal raakt een gevoelige snaar bij mediabedrijven zoals Mediahuis en De Persgroep. Zij hebben grote vragen bij de digitale activiteiten van VRT en vinden dat dit niet gefinancierd moet worden door belastinggeld. 

(De Morgen, 2013)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s