Het jaar van Snapchat

Snapchat wordt gezien als het fenomeen van 2013.
Het is eigenlijk een app zoals er al veel bestaan. (Whatsapp, Vibr, …)
Maar hierbij kan je een kort berichtje of een kribbeltje bijzetten.
Het unieke aan Snapchat is dat je het daarna niet meer kan zien.
Zowel Google als Facebook willen het opkopen, respectievelijk voor 4 en 3 miljard dollar.
Snapchat is een sociale manier om met elkaar om te gaan, maar sociaal betekent niet publiek.
En dat is de grote les van 2013.
Sociaal betekent in zekere zin zelfs het omgekeerde van publiek. 
Wat er tussen jou en je vrienden gebeurt is privé.
Snapchat vult een zeer reële nood: iets intiem en persoonlijk delen met een of een handvol personen.
Dit is belangrijker dan ooit. Daarom vinden ze Snapchat leuker dan Facebook.
Daarom vindt Facebook Snapchat ook zo’n een belangrijk punt.

(Deckmyn, 2013)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s