Facebook asociaal tegen adverteerders

De aanwijzingen waren er al. Gratis verspreiding van content wordt nog moeilijker gemaakt. In een presentatie aan adverteerders maakte FB blijkbaar zelf het volgende bekend: ‘We expect organic distribution of an individual page’s posts to gradually decline over time as we continually work to make sure people have a meaningful experience on the site.’ In een document getiteld Generating business results on Facebook, maakt FB een case richting adverteerders om toch vooral betaald actief te zijn op FB om zodoende het bereik te vergroten. Daarnaast wordt fijntjes meegedeeld dat het winnen van fans toch vooral moet worden gezien als een methode om het bereik van paid advertising te vergroten. Daar sta je dan als adverteerder met je hele nieuwe contentmarketing-afdeling.

(Adformatie, 2013)

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s